Heineken, druhý najväčší producent piva na svete, v stredu uviedol, že v
roku 2023 dosiahol jeho zisk 2,3 miliardy eur. V predchádzajúcom roku
to bolo 2,7 miliardy eur. Dôvodom je pokles predaja piva v celosvetovom
meradle o 4,7 %. Okrem toho Heineken poukázal na vyššie náklady na
energie a suroviny.
Tržby však vzrástli, keď pokles objemu predaja kompenzovalo zvýšenie
cien. V roku 2022 dosiahli tržby Heinekenu zhruba 35 miliárd eur, v
minulom roku predstavovali 36,3 miliardy eur. Firma zároveň prekonala
očakávania trhov v oblasti prevádzkového zisku. Ten sa zvýšil o 1,7 %.
Aj v tomto roku Heineken očakáva rast prevádzkového zisku, pričom
predpokladá, že tempo rastu sa môže pohybovať "od dolnej až po hornú
úroveň jednocifernej stupnice". Odhad je tak široký, pričom Heineken
dodal, že dopyt v tomto roku budú na niektorých trhoch výrazne
ovplyvňovať ekonomické a geopolitické podmienky, ktoré sú momentálne
veľmi nestabilné.